Przejdź do głównej treści

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Linki społecznościowe

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Pierwszy kurs języka chińskiego stworzony specjalnie dla dzieci uruchomiony został w Instytucie Konfucjusza UJ w Krakowie w roku szkolnym 2011/2012. Dziś zajęcia prowadzone są w siedmiu grupach, na różnych poziom zaawansowania. Semestr zajęć obejmuje piętnaście godzinnych (w grupie z najwyższym poziomem zaawansowania zajęcia trwają 90 minut) spotkań w grupach liczących do dziesięciu osób. Zajęcia prowadzone są przez lektora chińskiego oraz lektora polskiego. Lektor chiński (native speaker) ćwiczy z uczniami wymowę i pomaga rozwijać umiejętności komunikacyjne, podczas gdy lektor polski wyjaśnia zagadnienia związane z gramatyką oraz kulturą chińską.

Zakres materiału realizowany w trakcie kursów opiera się na podstawie programowej dostosowanej do wieku uczniów oraz zakłada przygotowanie do zdawania międzynarodowych egzaminów certyfikowanych języka chińskiego:  YCT (Youth Chinese Test) (hiperłącze do YCT)  oraz HSK (Hanyu Shuiping Kaoshi) (hiperłącze do HSK).  Formuła naszych zajęć, zwłaszcza w przypadku najmłodszych uczniów, opiera się na nauce języka przez zabawę, a dodatkowo obejmuje warsztaty tematyczne poświęcone poszczególnym zagadnieniom związanym z kulturą Chin.
Opłata za kurs (hiperłącze do opłat) obejmuje zestawy podręczników oraz wszystkie materiały wykorzystywane w trakcie zajęć.
Osoby zainteresowane dołączeniem do kontynuujących naukę grup zachęcamy do kontaktu mailowego instytut.konfucjusza@uj.edu.pl  lub telefonicznego: 12 663 26 07 lub 12 663 26 08.
Zapraszamy także do odwiedzenia naszej biblioteki, w której dostępne są podręczniki wykorzystywane w trakcie zajęć.  
Zapisów dokonywać można przez formularze, umieszczone przy opisach poszczególnych grup


Wszystkie zajęcia odbywają się w sali 2.03 (II piętro).

Smoczki - „Gry i zabawy z językiem chińskim” (4-5 lat)

czwartek, godz. 16:00 -16:45

Program opracowany z myślą o najmłodszych, mający na calu przede wszystkim zainteresowanie obcą kulturą oraz zainicjowanie kontaktu z językiem chińskim i chińskimi native speakerami w środowisku uczenia się. Stanowi rozwinięcie formuły „Poranków z Pandą” dlatego opiera się na: nauce piosenek, grach, zabawach i warsztatach tematycznych związanych z językiem chińskim. W trakcie lekcji dzieci korzystają z autorskich materiałów opracowanych przez doświadczonych lektorów Instytutu Konfucjusza w Krakowie oraz dostają dodatkowe materiały do ćwiczenia w domu z rodzicami (nagrania mp3 i programy multimedialne).
Po ukończeniu dwóch semestrów kursu (październik 2019 – czerwiec 2020) Nasi Najmłodsi Uczniowie będą:

    • Znać około 10 piosenek po chińsku.
    • Posługiwać się około 50 podstawowymi słowami/sformułowaniami dotyczącymi: przedstawiania się, rodziny, zwierząt, części ciała, kolorów i jedzenia.
    • Rozpoznawać około podstawowych 20 znaków pisma chińskiego.
    • Potrafili napisać podstawowe znaki, z pamięci, a bardziej skomplikowane – przepisywać w prawidłowy sposób.
    • Znać podstawowe pojęcia kojarzące się z Chinami (m.in.:, smok, herbata, panda, Święto Wiosny, chińska kuchnia) i odróżniać je od pojęć związanych z innymi kulturami azjatyckimi.

Żurawie (6-8 lat)

Środa, godz. 17:00-18:00

Kursanci z tej grupy rozpoczynają naukę języka chińskiego. Formuła zajęć opiera się na nauce przez zabawę, śpiewaniu chińskich piosenek oraz warsztatach tematycznych. Uczniowie na tym poziomie posługują się podręcznikiem Język chiński na wesoło oraz materiałami opracowanymi przez naszych lektorów. Ponadto, rodzice otrzymują zestaw materiałów pomagający w powtarzaniu słownictwa z lekcji w domu z dziećmi.

Po ukończeniu dwóch semestrów kursu (październik 2019 – czerwiec 2020) Uczniowie będą:

    • Posługiwać się około 50 podstawowymi słowami/sformułowaniami dotyczącymi: przedstawiania się, rodziny, zwierząt, części ciała, kolorów, jedzenia, wyposażenia domu oraz przyrządów szkolnych.
    • Rozpoznawać około 20 znaków i kluczy.
    • Potrafili napisać podstawowe znaki, z pamięci, a bardziej skomplikowane – przepisywać w prawidłowy sposób.
    • Znać podstawowe pojęcia kojarzące się z Chinami(m.in.:, smok, herbata, panda, Święto Wiosny , chińska kuchnia) i odróżniać je od pojęć związanych z innymi kulturami azjatyckimi.