Przejdź do głównej treści strony

Konkurs recytatorski dla uczniów szkół podstawowych

 

Zapraszamy wszystkich uczniów szkół podstawowych do udziału w konkursie recytatorskim, który odbędzie się dn. 26 stycznia 2018 w siedzibie Instytutu Konfucjusza (ul. Radziwiłłowska 4). Dokładna godzina zostanie podana po zakończeniu rejestracji na stronie Instytutu Konfucjusz i na profilu na Facebooku.

Ważne terminy:

  • 23 stycznia - deadline rejestracji poprzez formularz
  • 26 stycznia - konkurs recytatorski

Celem konkursu jest rozwijanie zainteresowania uczniów kulturą i poezją chińską, kształtowanie umiejętności twórczych i zdolności recytatorskich, a także wrażliwości i wyobraźni.

Zadaniem uczestników jest przygotowanie występu w języku polskim, w trakcie którego zaprezentuje wybrany wiersz dotyczący Chin lub motywu związanego z kulturą chińską. Każdy uczestnik może zaprezentować jeden wiersz związany tematycznie z Chinami lub będący polskim przekładem chińskiego wiersza.

Przy ocenie występów, komisja konkursowa będzie kierowała się następującymi kryteriami: 

  • wybór utworu w kontekście tematyki konkursu,
  • opanowanie pamięciowe utworu,
  • artykulacja, akcent, intonacja, modulacja, tempo, przestankowanie,
  • wyraz artystyczny (postawa recytatora, uzasadniony: gest sceniczny, element ruchu, strój, rekwizyt).

Uczestnicy będą podzieleni na trzy kategorie wiekowe: klasy 1-2, 3-5 i 6-7. W każdej kategorii wiekowej przewidziane są nagrody dla trzech pierwszych miejsc. Zwycięzcy otrzymają nagrody w postaci gadżetów i zabawek. Wręczenie nagród nastąpi po ogłoszeniu wyników 26 stycznia w siedzibie Instytutu Konfucjusza.

Warunkiem  przystąpienia do konkursu jest uzupełnienie formularza zgłoszeniowego, który będzie dostępny do 23 stycznia. 

Regulamin konkursu do pobrania tutaj.

Uwaga, zmiana w regulaminie konkursu!
W związku z licznymi licznymi sugestiami od nauczycieli i pytaniami od rodziców odnośnie długości wierszy, wprowadzona została zmiana w regulaminie: minimalna długość wiersza ma wynosić 8 wersów, można również połączyć dwa wiersze tak, aby były spójne kompozycyjnie. 

Data opublikowania: 10.01.2018
Osoba publikująca: Joanna Wardęga